אז אם הגעתם לפה, כנראה שאתם צפויים לפני התקופה המלחיצה והלא כל-כך כיפית של ראיונות עבודה.
בין אם זה ראיון עבודה אחד או יותר מזה, אתם בטח תוהים לעצמכם מה עושים עם שפת גוף בראיון עבודה.
אל חשש,
אני הולך לתת לכם פה סקירה די מקיפה של עשה ו-אל תעשה, בחינם.
(כל הטיפים בהמשך)
מה שאני מציע, למי שעדיין מתלבט - זה להשאיר הודעה ולקבוע איתי מפגש אחד על אחד.
במפגש הזה אני אדאג שבתוך 60 דק', תדעו בדיוק מה החוזקות והחולשות שלכם בראיון עבודה, איך תשתפרו, מה כדאי לשמר ומה לשפר ואיזה עוגנים במהלך הראיון יגרמו לכם להיות הרבה יותר מרשימים וטובים.
השוס?
המפגשים האלה בדרך כלל עולים 500 ש"ח וצפונה.
אבל, לזמן מוגבל אני מציע אותם ב300 ש"ח בלבד!
מדובר על חודשים יוני, יולי, אוגוסט 2023 וזהו.
לאחר מכן, המחיר יעלה.
בדרך כלל, מספיק מפגש אחד כדי להביא אתכם להצלחה בראיון העבודה.
ועכשיו, מה הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בשפת הגוף בראיון העבודה שלכם?
1. לחיצת יד חלשה:
לא משנה אם אתם גברים או נשים, במידה והמראיין ניגש ללחוץ את היד שלכם, לחיצה רפה וחלשה מידי, תעיד על חוסר ביטחון שתגרום למראיין שלכם לחשוב שאולי בכלל מדובר בחוסר מקצועיות או יכולת.
דאגו ללחוץ לחיצה ששווה בכוחה למה שלחצו לכם.
גם אל תלחצו חזק מידי, כי אנחנו אמנם רוצים להשאיר חותם, אבל לא בדמות נקע ביד.
2. אתם סוגרים את עצמכם:
שפת גוף סגורה מראה לחץ ומורידה אמינות, דאגו לפתוח את שפת הגוף שלכם בדרך שנוחה לכם.
זה יכול להיות עם הידיים או הרגליים, ככה או אחרת - דאגו שלא כל הגוף שלכם יהיה סגור מול המראיין, מה שיגרום לו באופן אבולציוני, להרגיש שאתם מסתירים משהו.
3. כפות הרגליים שלכם מסגירות את זה שאתם רוצים לברוח:
טעות נוראית שקורית בהמון סימולציות שאני מתרגל במפגשי 1 על 1.
כשהמתראיין מרגיש פחות בנוח, או בתחילת השיחה, אנחנו נראה בהרבה מקרים את כפות הרגליים שלו מצביעות אל כיוון הדלת, או הכיוון הנגדי לאדם שמולו.
ברגע שאני רואה מישהו שעומד מולי עם הרגליים לכיוון היציאה, המסר שאני קולט הוא חד משמעי, שאותו בן אדם לא מעוניין לשוחח אית.
ולכן, דאגו שהמראיין שלכם לא ירגיש ככה.
תמשיכו לקרוא את הסעיפים הבאים, בשביל להבין איך לעבור ראיון עבודה או מה לעשות עם שפת הגוף בראיון עבודה.
4. המבט שלכם בורח:
כשאתם נשאלים שאלה, דאגו (לאחר שחשבתם) להישיר מבט אל המראיין שלכם, כדי להראות לו שאתם בטוחים בתשובה שלכם ועומדים מאחוריה, ברגע שאתם עונים ולא מסתכלים בעיניים, אתם גם מפסידים את הדרך להתחבר אל המראיין, גם לא תדעו איך הוא קיבל את התשובה שלכם (מבחינת שפת הגוף שלו) ובעיקר - מורידים אמינות לעצמכם.
הדבר הכי גרוע שיכול לקרות, הוא שבמהלך השיחה שלכם, תסתכלו הרבה פעמים למטה.
זה מקרין חוסר אמינות בדברים שאמרתם.
5. אתם נשענים אחורה מידי:
לא, אני לא ממליץ לכם להישען קדימה מידי ולתפוס למראיין את המקום או את השולחן.
אבל אני כן מעדיף שתהיה לכם טיפה הישענות קדימה, אל כיוון המראיין, מאשר הישענות אחורה, שמראה לחץ ורצון לסיים את השיחה.
הישענות קדימה, במידה עדינה וקלילה, עוזרת גם לחזק מסרים רגשיים וחשובים.
6. אתם מתעסקים עם חפצים:
מעבר לכך שתשומת הלב של מי שמולכם, תתמקד ישר במה שתחזיקו בידיים, החזקת חפץ עלולה להתפרש כזלזול או חוסר כבוד, אצל הצד השני של השיחה. הכי חשוב - חפץ ביד, מוריד את הפוקוס מהמסרים שאתם רוצים להעביר.
7. אתם לא שמים מספיק דגש על הרושם הראשוני:
אתם צריכים להבין שכל אדם, כולל המראיין שיישב מולכם, מחליט מהר מאוד אם האדם שמולו (אתם) הוא חבר או אויב.
זה קורה תוך 30-45 שניות. וזה לא הרושם הראשוני בכלל...
המטרה שלנו - לנצח את המגננות שבראש של המראיין שמולנו ולפלס את דרכנו לקטגוריית ה"חבר".
רושם ראשוני?
קורה תוך 7 שניות הראשונות בכלל!
תקפידו לשים לב לשפת הגוף שלכם בכניסה לחדר ועוד לפני.
השתדלו שהפגישה הראשונה תהיה בעמידה, כשאתם בפישוק קל (אבל לא שפגט) שמדר ביטחון עצמי.
ידיים פתוחות, לא משולבות ובלי משחקי אצבעות שמשדרים לתת מודע של המראיין לחוץ וחוסר ביטחון.
תחשבו מה תעשו כשתיכנסו לחדר, איך תפנו אל המראיין,
בקיצור - לתכנן!
8. אתם לא יושבים עם רגליים על הקרקע:
הרגליים שלכם באוויר או מתוחות או שאפילו אתם יושבים ורק קצות האצבעות נוגעות ברצפה.
זה אחד הסימנים שיגרמו למראיין שלכם להרגיש את הלחץ שלכם, דאגו שכפות הרגליים שלכם צמודות לקרקע.
9. אתם מציגים את עצמכם כלאחר יד:
אם אתם לא תדאגו שהשם שלכם יהיה זכיר ושבזמן ההצגה העצמית המראיין יהיה מפוקס כל כולו במי אתם, כשלתם בראיון.
המראיין, סביר להניח, לא מראיין רק אתכם באותו יום,
לפעמים מדובר בעשרות מרואיינים נוספים.
המטרה שלכם בראיון היא להיות זכירים.
10. אתם לא יודעים מה שם המראיין:
אמנם לא שפת גוף, אבל טיפ חשוב.
תבררו מה שם המראיין שמולכם, אחד הדברים שהכי יגרמו לו לזכור אתכם,
זה אם תפנו אליו בשם שלו קודם כל ורק אז תציגו את עצמכם.
קראתם הכל ועדיין מרגישים לא מוכנים?
אני מזכיר לכם שבחודשים: יוני, יולי ואוגוסט 2023, בלבד!
אני זמין לפגישה שתשנה לכם את כל הכניסה לראיון העבודה, ב300 ש"ח בלבד!
רוצים להירשם? לחצו כאן.
אם אתם פה, אתם כנראים מתעניינים ב:
שפת גוף בראיון עבודה | טיפים לשפת גוף | טיפים לשפת גוף בראיון עבודה | שפת גוף ראיון עבודה | איך להצליח בראיון עבודה |
סדנאות שפת גוף | סדנת שפת גוף | סדנאות לעובדים | סדנה לעובדים | סדנה להעברת מסרים | סדנה לאנשי שירות לקוחות | סדנה לשירות לקוחות | סדנה לאנשי מכירות | סדנאות של שפת גוף | סדנא של שפת גוף| שפת גוף | הרצאות שפת גוף | יום כיף לעובדים | ערב גיבוש לעובדים | הרצאת השראה | הרצאה | הרצאה לעובדים | הרצאת שפת גוף | הרצאה שפת גוף | הרצאה מעניינת
Comments